Hemma! Jag är hemma!!!!!

Ligger och tittar ut genom MITT fönster, stora flingor faller.
Maken står och förbereder morgondagens lunch till ungarna,de små. Kycklinglårfileer fyllda med grueyereost och gröna kryddor tilllagade i ugn. Doftar underbart.
Dagens middag är nästa punkt på schemat och dessutom står det en jukskinka i ugnen.
Det är Söndag och förberedelser inför nästa arbetsvecka pågår för fullt.
Mitt i allt det här ligger jag och har "full koll".
Som en pascha. Undrar om det heter så om kvinnor också.
Efter renoveringen hemma ligger vårt sovrum och vår säng så att jag alltid är med.
Det är annat det en ett enkelrum på sjukhus.
Enkelrum på sjukhus är underbart och skrämmande. Då är man ju "sjuk" på riktigt.
Tror jag.
Men nu är jag hemma, och det doftar JUL !
JIPPIE

Kommentarer
Postat av: Mona

Du skriver verkligen bra!!!!

2010-12-19 @ 15:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0