PAC-byte

Gårdagen,bra men besvärlig:
Tillbringade förmiddagen på operation för byte av porten.
Uppvärmt op-bord med härligt täcke och tempurmadrass ,reglerbart bord som gjorde att jag kunde halvsitta.
Långa op-strumpor och grön/vitrandig tehuvehatt.
Till det omtänksam personal.
Det satt en kille vid mitt huvud, höll ordning på syrgasslangen, blötte mina läppar med en kompress klappade mig på kinden och berättade hur duktig jag var.
Han hade säkert annat för sig också men det var det jag kände och upplevde.
Tänk att en hand på en kind, att någon viskar i ditt öra, känslan att någon ser dig och tar dig i försvar. betyder så mycket.
Tänk vilken trygghet en varm hand kan ge.
* TACK
Att dessutom porten fungerar idag gör inte saken sämre.
Svensk sjukvård, personal och allt;
*TACK FÖR ATT NI FINNS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0