Skratt

Tur det finns SKRATT i världen.
Det gör livet lättare.
SKRATT frigör endorfiner, "måbrahormonet".
KAN man se det tokiga/lustiga i vissa situationer så blir de LÄTTARE att tas med.
INTE LÄTT, men LÄTTARE
När jag är trött och SURARG, som mina ungar säger,
och låter helt odräglig.
DÅ .... "busar" mina ungar till det.
Konstaterar "Men Maammaa vaaa duuuu lååååååter"
HIMMLAR med ögonen och stöööönar högljutt.....
När jag ser det, kan jag oftast se mig själv utifrån och bli ganska full i skratt.
TYP,..... försöker "styra upp" vardagen lite väl mycket i från sängen.
DOM kan SJÄLVA, .. men jag kan inte låta bli.
VILL VARA MED....
Ganska tröttande för dom,
* FAKTISKT.
Tur att man DÅ kan skratta åt det , tillsammans.
SKRATT är smittsamt och gör dig själv och andra gladare....
* ATT SKRATTA TILSAMMANS ÄR UNDERBART

Kommentarer
Postat av: judi

Ja ett gott skratt förlänger livet

Kramiz

2011-04-27 @ 09:20:21
URL: http://judi.bloggplatsen.se/
Postat av: Spanaren

Du är storartad som är som du är ;.) + din fina och humoristiska familj. Ett leende är värt allt annat eller hur :-)

/kram

2011-04-27 @ 09:41:50
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Skrivmoster

Jag blir glad när jag läser om er glädje - skratten och den typiska humorn för att lätta upp när det blir "mulet" ibland!



Tack snälla för dina fina ord i min gästbok! Jag uppskattar att du läser och känn aldrig att du måste skriva någon kommentar... jag blir lika glad för ett "hej" i gästboken!!



Må så gott! Välkommen tillbaka till mig! Nu länkar jag dig så jag hittar dig snabbt! Kram!

2011-04-27 @ 17:05:51
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: fjällripan

ja visst är det härligt med skratt! Jag känner igen det där med att vara sur o arg för att sen brista ut i skratt, se det komiska i situationen och allt känns genast lättare...Ha det så bra!



ps på tal om kamera...jag köpte nyligen en ny, nikon coolpix, digital med 18 x zoom...jag är nöjd...för det mesta :)ds

2011-04-27 @ 17:12:54
URL: http://susannelindsfoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0