I Sommar

Ska jag ...
Åka in till staden, "gå" utefter Sveavägen, njuta av Hötorgets färgprakt av blommor och grönt.
Göra en utflykt till Djurgården, "gå" utefter kanalen.
Åka till Sjöhistoriska museet och lyssna på Stockholms Philharmonikerna i det gröna
Åka till Skansen på Allsången
Åka riksfärdtjänst till "torpet" och maken
Åka till "farmor" på besök.
Åka till mamma på Värmdö
DET.
Det är vad min assistent/mina assistenter gjort.
Gett mig DRÖMMARNA åter.
Rött hjärta
Men först DELMÅLEN .
En infektion att bekämpa, en kropp att övertyga.
GE INTE UPP, NU...
Ta mig ur sängen till nya stolen för inställning/inpassning.
ORKA, ta mig ner via trapphiss och över i stolen.
SEN UT I SOLEN......
Får nog börja med balkongen, tror jag.
Tur att Sommaren är Lång.

Kommentarer
Postat av: Spanaren

Tänk så tråkig världen skulle vara om vi inte hade olika delmål att ha i sitt sikte ;.)

Din fina balkong rymmer många av de saker du nu räknar upp. Insekter på besök, kanske vänner, någon som sjunger, du blundar och låter solen och vinden få smeka ditt ansikte. När du har gjort allt detta så kanske etapp 1 av din mål är redo för att möta dig ler

/kram

2011-07-07 @ 07:23:04
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: fjällripan

Så härligt att du fått drömmarna tillbaka :) Jag blir så ledsen när jag läser om hur jobbigt du har det just nu... Tänker på dej och hoppas du mår bättre snart, KRAM.

2011-07-07 @ 23:08:50
URL: http://susannelindsfoto.blogspot.com/
Postat av: Skrivmoster

Har tänkt på dig och vill skicka en hälsning i sommaren! Önskar att du får njuta på ditt sätt - kanske via balkongen i första hand.



Ge aldrig upp drömmarna! Jag skickar dig en varm kram och önskan om att du ska känna dig bättre.

2011-07-08 @ 13:05:09
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: ÄlgEva

Helt rätt! Sätt upp delmål. Ett steg i taget. Ja, du vet. Livet går vidare. Ibland lite saktare och kanske inte på den väg det var tänkt, kanske lite motlut där emellan men det går vidare. Livet alltså. Fortsätt njuta av sommaren. Oavsett vart du är.

2011-07-08 @ 13:09:25
URL: http://algeva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0