Oro

Helt i onödan.
Vikarierande Biståndshandläggaren
visade sig veta vad hon gjorde.
Var ordinarie, fast med andra ärenden.
Mitt "ärende" var rörigt, saknades massor av papper,
delar av läkarintyg. Skrivna beslut.
Dvs. idag den hjälp jag får finns inte på papper, underskrivet eller nåt..
Phu.
Men helt plötsligt händer det saker.
Hon rör runt i grytan, och man kan riktig höra, känna hur det bubblar och fräser.
****
Det är arbetsamt med sådana här besök.
Speciellt att man måste poängtera det man inte kan.
Inte se till det positiva som trots allt finns i mitt liv.
OCH...
ATT dessutom ta ut ORON I FÖRSKOTT
Så TRÖTTANDE, och det,
*********                                    HELT I ONÖDAN  !!!
Borde ju veta bättre.

Kommentarer
Postat av: Spanaren55

Tänk att denna lilla ängel kom hem till dig och började med att röra i röran ... visst är det en mening med allt ;.)



Hoppas att ditt röda blod fylls med spruttande energier ... från mig fylls du upp med ljusa och välbehövande energier ler



/kram

2011-07-01 @ 13:27:30
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: judi

visst är det svårt att vara sin egen advokat när man är sjuk

och hålla i alla papper och så trött man blir

Önskar dig dock en trevlig sommar

2011-07-01 @ 21:39:32
URL: http://judi.bloggplatsen.se/
Postat av: ÄlgEva

Kämpa vidare. Trots att jag tycker det är synd och skam att man när man är som "klenast" ska måsta bråka till sig den hjälp man så väl behöver tycker jag du gör det bra. Att titta på vad man faktiskt inte längre klarar av själv är nog bland det svåraste man kan göra. Att prata ner dig själv. Det folk går på dyra kurser för att lära sig att inte göra så. Prata ner sig själv. Nej. Man ska höja sig själv långt över marknivå. Slå sig för bröstet. Skrika ut vad duktig man är. Men den som kan prata ner sig själv är stark. Duktig. Och står högre än oss andra. För just den personen känner sig själv. Känner sina egna gränser. Gör vi andra det? Känner oss själva? Så väl? Tror jag inte. Vi svävar runt i vår bubbla. Ovetandes.

Med hjälp orkar du mer av det du kan. Så, njut av livet. Här och nu!

Kramar i sommaren :-)

2011-07-02 @ 12:21:31
URL: http://algeva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0