Förut...

När jag gick på toan då.
Passade jag på att på vägen dit ,
Sortera och slänga gamla tidningar i högen för pappersinsamlingen,
Plocka med mig smutstvätt som jag "passerade",
Plocka ur diskmasinen, plocka i odiskat och sätta igång den igen.
Ställa in överblivet i kylen och torka av spis och diskbänk..
I hallen hängde jag upp jackor som trillat ner,
ställde upp skorna på skohyllan och stoppade undan vantar mm i hallkistan.
Aaaaa toan.
När jag kissade sorterade jag tvätten i högar.
Kissad och klar slängde jag i en maskin och satte igång den.
I hallen igen sopade jag av lite sand som jag inte hann förut när det trängde på,
och alltid hittade jag nåt att plocka med vart jag än var på väg.
Det var ett sätt att hålla undan som var lika naturligt som att andas.
Jag ser fortfarande vad som nåste göras,
MEN idag är jag glad om jag hinner till toan, och helst utan att ramla på vägen.
Tiderna förändras verkligen.....

Kommentarer
Postat av: Maria

Så väl beskrivet, skillnaden på frisk och sjuk. Nu måste vi få hjälp med allt vi förut kunde.

2011-03-24 @ 22:00:16
URL: http://yesboxalright.blogg.se/
Postat av: Ch

Har jag uppfattat det fel, eller är det inte det barn är till för...?

2011-03-26 @ 12:45:55
URL: http://charlotteb.blogg.se/
Postat av: jag

Jag har iofs aldrig varit lika flitig som du MEN mitt hem har en gång varit i bra skick. Idag råder kaos, överallt och att lösa sudoku när man skiter är absolut en sak för mycket! Men du, än kan vi gå på dass, än....

A

2011-03-26 @ 12:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0