Besökare

Varje dag...
får jag besök av "min" humla.
Ibland;
* tar han bara en stilla surrande tur runt mig
* slår han sig ner på lampskärmen
**
Idag vandrade han runt i gardinens volang
Sen han flög en lov runt mig, innan flög han ut igen...
**
Sitter jag på balkongen,
ja då kommer han dit...
I kvällssolen...
har hans duniga runda kropp en alldeles speciell "lyster"
Han sätter sig mjukt på en av de blommande penséerna,
spatserar runt lite.
Tar sen ett mjukt flygande skutt till nästa blomma.
Stannar upp och flyger sen mjukt surrande iväg.
***
EN ÄNGEL ?
**** VEM VET

Kommentarer
Postat av: Skrivmoster

Ja vem vet? Det är nog någon som vill göra dig sällskap en stund och se hur du har det!



Ha en fin dag - med eller utan humlans sällskap!



Kram!

2011-05-02 @ 15:08:38
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Spanaren

Så njutbart fint och jag lånar med mig av dina ord/kram

2011-05-02 @ 18:46:03
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0