Att sova !

Sömn !
*
Sovit inatt, med tabletter, flera stycken...
Alltid trott att sådana är onödiga.
Att kroppen, själen,
VET bättre.
När du är tillräckligt trött så sover du.
SÅ DET SÅ....
*
Vilat, KORTA stunder, javisst men sovit.
O Nej.
Varit rädd att tappa kontrollen,
KANSKE
Typ, glömma att andas
när och om sömnen varit konstlad.
Men kontrollen tappas över kroppen ja själen
NÄR DU INTE SOVER...
*
Så inatt
HAR JAG SOVIT, med tabletter...
I tvåtimmarspass....
SONEN kommer in och ser till mig,
Visslar jag, STICKS han.
Ser till att pumpen är rätt kopplad
sen kissar han mig.
"BARN" på nytt,  Är det jag det ?
ELLER....

Kommentarer
Postat av: Spanaren

Du bearbetar saker på en annan planet när du sover ;.) /kram

2011-05-09 @ 09:52:49
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Skrivmoster

Många tar det för självklart att man kan sova... alla kan tyvärr inte sova så bra som andra. Jag sover "kort" ... Du sover med hjälp av tabletter. Tur att de finns. Beroende av hjälp, bli barn på nytt... om man fick välja? Du sätter igång mina tankar och jag tackar dig för din text, som fick mig att fundera. Över bagateller som plötsligt fick ge plats för många större ting...



Tack! Varma tankar till dig!

2011-05-10 @ 07:49:14
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0