Dan före dopparedan´

Julskinkan står i ugnen, sillsalladen står nygjord tillsammans med köttbullssmeten i kylskåpet.
Kolan står på spisen och puttrar, den doftar juligt. Snart är det dags för knäck.
Ungarna har fått julkorv i senapsås med ärtor,morotsstavar och kokt potatis.
Glufs sa det efter två timmars utevistelse i snön. Nu vilar dom. Lugnt är det och dags för fika.
HA, vi är i fas, tror jag ! =))
Under eftermiddagen ska jag få små röda blodkroppar, undrar om dom kommer med tomteluvor så här års ?
Lågt blodvärde kan förklara gårdagens uttalade balans problem.
Tack alla blodgivare, undrar om ni förstår att ni är guld värda. Vem vet, imorgon kanske jag "dansar" runt granen
Ja,Ja, det finns en hel del kvar att göra, typ steka köttbullar,grilla revbensspjäll, griljera skinkan, lägga in sista sillen
och sist men inte minst : Klä granen och slå in julklapparna.
Undrar vad jag har glömt ?  Hmmm... Det visar sig.
Just nu KÄNNS det som vi är i fas i alla fall !!!
DET NI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0