Minnen

JAG MINNS;
  • När jag tränade varannan morgon inför Tjejmilen, och sen sprang den på 50 minuter.
  • När vi plockade svamp, jag med lillebror på ryggen hojtandes vid varje flugsvamp, många var dom, LOMHÖRD vart jag tills han somnade med sitt huvud på mitt.
  • När storebror lärde sig cyckla med mig springandes brevid. Cyckeln välte, tårar, ilska. Tålamod älskling, tålamod. En dag mitt i ångande frustration, ett djupt skälvande andetag. Ett svettigt tårstrimmigt ansikte vänds mot mig ; Nu är jag väl tålmodig, mamma ! Upp på cyckeln, och iväg for han lysande av lycka.
  • När storasyster red för första gången, med mig gående/småspringandes brevid i ridskoletorven. Trettio minuter senare på väg ut i stallet, rosig och glad; Mamma, nu kan jag rida också !
  • När vi på Julaftons morgon först utfodrade ett sextio-tal hungriga hästar och sen ett trettiotal hungriga tvåbeningar.
  • Det var tider det, då behövdes ingen sjukgymnasik eller annat tjafs.
Minnen; När minnen känns VIKTIGA, det är då du börjar bli GAMMAL eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0