Och sen då !

Planerna har jag.
Vad jag VILL göra.....
Men FÖRST ska jag:
* medicineras
* och ta mediciner. "Mina frukostflingor"
* hosta upp mig
* gå till toan
* tvätta mig och borsta tänderna
* klä på mig
* och sängen ska bäddas
Efter det ska jag orka äta något, magen/tarmen måste hållas igång.
SEN,
Är det dags för mera mediciner och helst andningsgymnastik.
EFTER DET ÄR JAG TRÖTT....
Ibland blir inte allt gjort så ordentligt.
Trots hjälp.
Inte undra på att mina planer inte håller.
Jag har alltid varit något av en tidsoptimist.
Säger familjen
* Hmmmm
Undrar var jag planerar fel....

Kommentarer
Postat av: judi

Har du hjälp med mate och städning hemma eller sköter din familj om det eller gjör du allt själv ?

2011-04-14 @ 13:25:43
URL: http://judi.bloggplatsen.se/
Postat av: Spanaren

Tänk vad orken kan suga energi!



Tack för din dikt inne hos mig/ kram



Livets källa



Alla, ja alla,

söker vi oss till vatten.

Jag tycker att vatten är;

* Rogivande,

* Livgivande

Hur stort eller smått det än är.

Finns en pöl, nog leker barnen där.

Finns en liten rännil, kan den bli hur stor som helst,

I Fantasin....

Forsens brus, vågornas sus och regnets smatter.

Allt kommer från samma vatten.

LIVETS KÄLLA



© Åsamamman



2011-04-14 @ 14:12:11
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Spanaren

Hej igen!



Jag skulle så gärna vilja skicka in din första dikt till min lokaltidning.

Det kan ta tid för att komme med men ...

Det går att skriva under din dikt med Åsamamman men jag måste ha fullständig adress i fall du skulle vinna dig en trisslott. (Alla vinstnamn står då i en liten och i en separat ruta sen i tidningen).

Om du känner för detta så kontakta mig via min presentation på min blogg.



Jag själv har figurerar där och har sparat varje dikt i en speciell pärm hemma.



/kram

2011-04-15 @ 08:24:09
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0