Drömmar

Jag har två återkommande drömmar om natten.

*  Jag följer ett staket
Innanför staketet ligger ett litet rött hus med vita knutar i en fin liten trädgård.
Välansade gräsmattor med fina gamla knotiga fruktträd och en rak välskött grusgång.
Där går jag UTANFÖR och hittar inte grinden.
Jag letar och letar, INGEN GRIND...
Jag kommer inte in.
SEN VAKNAR JAG SVETTIG...

*  Jag ligger på en säng.
Runt mig står det en massa grön och vitrandiga människor.
ALLA håller de på med mig.
De stökar och bökar och vad jag än gör så HÖR dom mig INTE.
VAKNAR SVETTIG IGEN...
*  Tänk om NUET är en dröm.
NYP MIG !
JAG  VILL VAKNA,  TA ETT DJUPT ANDETAG,
SKRATTA LÄTTAT och GÅ VIDARE ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0