Besök!

Har jag flera gånger per dag.
Planerade och oplanerade.
Igår ringde det på dörren, och när H. öppnade stod E. där.
E. är ett "gammalt" dagbarn, idag 11 år.
Där stod hon och ville komma in och "kramas" lite.
Hade vägarna förbi och ville se hur det var, typ titta till mig lite...
Har träffat henne i stora entrehallen på Hs. Så hon vet ju lite hur det är.
Det gör det lättare för mig,
Men jag hade velat,
* resa mig upp och gå ut i köket,
* ta fram nybakade bullar och varm choklad
* sitta där och få höra allt om hur hon har det idag.
* stort och smått...
* TA HAND OM HENNE, .... lite.
Istället låg jag där som en fisk på torra land.
Flämt, vissel och pip...
Tycker hon är modig som kommer.
Undrar om hon kommer igen
* HOPPAS,  tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0