Fungerar - Fungerar icke

VARDAGEN , det är sånt som ska fungera.
ELLER .
En sak är säkert, när vardagen haltar så märks det.
Alla små saker som ska fungera, för att vardagen ska flyta på...
Just nu hänger allt , nästan, på yngsta sonen.
Försökte få hjälp med städningen, speciellt runt min säng, av hemtjänsten.
För att avlasta honom.
NÖDLÖSNING:   * Fick ingen *
Finns hemmavarande "barn" som fyllt tjugo ska han/dom städa.
Att han gör ALLT annat räknas liksom inte, plus att han pluggar heltid på KTH.
Behöver jag hjälp med personlig omvårdnad, hygien, toabesök mm.
Då KAN jag KANSKE få det, av hemtjänsten.
Skulle OLIKA människor som jag inte känner, TA I MIG.
ALDRIG I LIVET:
Städa, okey då, men för övrigt
* NEEEEEEJ....... VILL INTE !
HATAR ATT VARA BEROENDE
Maken sjuk, ligger på sjukhus. Det är därför allt ställts på sin spets.
Vi har klarat det innom familjen hitills.
******* Tur att familjen är TUFF *
Men vad händer när ORKEN TAR SLUT......... ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0