Gryningstimmar

STILLA kommer ljuset
Även till min gata i stan...
Allt är tystnad, lugn, vila.
Ja ligger i RO.
INFÖR...  kommande dag.
Straxt, kommer gatan vakna till liv,
men det tar ännu ett tag.
En granne kom just gående hem
efter natten arbete...  TROLIGTVIS
Skrämde upp några DUVOR som nu "pratar"
PÅ DUVORS vis..
Maken snusar lugnt.
MEN Vovven min, vad du gnyr.
Benen sprattlar, är det något du flyr...
Klappar henne stilla med långa mjuka tag
Hon sträcker på sig, kommer åter till ro..
Allt detta kan jag uppleva från mitt,
UPPHÖJDA BO
♥♥♥
En sådan här tidig MORGONTIMMA

Kommentarer
Postat av: Spanaren

Underbara ord och du drillar dina ord som stråken som varsamt smeks över sitt stall tumme upp

/kram

2011-05-25 @ 08:02:46
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0