Kärleken gåva

DU, just du,
ligger här i sängen brevid mig,
i gryningens första strålar.
Ditt ansikte vilar i frid, din kropp är avslappnad
ja stilla...
*
Vår värld har inte vaknat än.
Ljuden skira, ja nästan sköra,
Just i detta nu, i morgonljuset mjuka skimmer...
*
Några fåglar har börjat sin kvittrande sång.
Trots dagens tidiga timme.
Över himmelen lyser ett en rosa skimmer
*
Glada ungdomar passerar under vårt fönster,
deras ljusa röster stiger mot skyn.
*
Jag vänder mig mot dig, lägger min hand över din
Känner värmen från din hand "gå" till min.
*
Ett litet leende drar över ditt ansikte.
Jag sluter mina ögon,
KÄNNER jag älskar dig...
*
Nu, nu kan jag nog sova.
Är det, DET.
DET SOM ÄR KÄRLEKENS GÅVA

Kommentarer
Postat av: Skrivmoster

Du förmedlar verkligen kärlek och värme i din dikt! Underbart att ha någon, att älska och få kärlek från. Vackert!



Gratulerar till din dikt om humlan, som jag läste i vår tidning på morgonen! Den är också väldigt vacker och talande!



http://www.pitea-tidningen.se/nara_dig/dittodatt/artikel.aspx?ArticleId=6146857



Kram och ha en fin dag!

2011-05-07 @ 08:09:29
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Så mjuka och underbara ord och denna känsla känner jag igen ... tack!

Kopierar av texten och tar den med mig ;.)

/kram

2011-05-09 @ 09:50:36
Postat av: Spanaren

Glömde att underteckna med Spanaren ;.)

2011-05-09 @ 09:51:18
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Annilin

Precis så här är det ju ;)

Vilken underbar beskrivning. Gillar ditt språk

2011-05-13 @ 21:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0